Alarmy bezprzewodowe Ajax. Mobilna niezawodność dla Twojej firmy.
michal
3 kwietnia, 2024
03:18
Systemy alarmowe w przedsiębiorstwie to zazwyczaj must have. Dlaczego warto skorzystać z rozwiązań proponowanych przez firmę Ajax? O to zapytaliśmy jej Country Sales Managera na Polskę, Michała Stanika.
Gdyby ktoś jeszcze nie znał firmy Ajax, czym się zajmujecie?
Ajax jest jednym z największych producentów systemów bezprzewodowych, ale również rozwiązań automatyki domowej i CCTV.
Od kiedy jesteście na rynku?
Firma powstała w 2011 roku w Kijowie na Ukrainie.
Na jakich rynkach jesteście obecni?
Jesteśmy obecni na 169 rynkach, praktycznie na każdym kontynencie.
Czy jest jakiś flagowy produkt z którego jesteście dumni?
Na pewno wyrośliśmy na systemach bezprzewodowych, dlatego takim flagowym produktem zawsze będą te systemy. Nie mogę wymienić konkretnego produktu, ponieważ jest ich bardzo dużo. Systemy bezprzewodowe składają się z wielu elementów. Głównym jest oczywiście Hub, czyli centrala, która odpowiada za komunikację ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi, natomiast oferujemy kilkadziesiąt linii produktowych i nie są to tylko i wyłącznie urządzenia do ochrony przed włamaniem, ale również automatyka domowa, włączniki świateł, gniazdka, zabezpieczenia wycieku wody, tzw. zawory – jest w czym wybierać.
Co jest takiego wyjątkowego w Waszych alarmach bezprzewodowych?
Przede wszystkim całość rozwiązania jest oparta o rozwiązania bezprzewodowe. Najważniejszym elementem jest aplikacja, która jest jedną z najmniej zawodnych na rynku i tak naprawdę osiągamy sukcesy u naszych klientów końcowych i naszych partnerów biznesowych, ponieważ dzięki tej aplikacji możemy zaprojektować i zarządzać całym system alarmowym.
Co miał Pan na myśli mówiąc o projektowaniu?
Przez to, że mamy aplikację, instalatorzy, osoby projektujące mogą konfigurować całe systemy używając tylko niej, nie potrzebują do tego żadnych innych narzędzi. Mogą mieć tylko telefon i aplikację.
Czyli taki instalator nie musi być nawet u klienta?
Konfiguracja całego systemu może odbyć się w domu instalatora, na jego biurku. Generalnie konieczna jest wizyta u klienta, żeby zamontować wszystkie urządzenia, ustalić detale, ale konfiguracji dokonuje się w aplikacji, nie potrzeba do tego innych programów czy komputera. Nawet jak instalator oddaje uprawnienia klientowi końcowemu, to klient też ma swoją aplikację i gdy wszystkie uprawnienia zostaną mu przekazane, staje się administratorem systemu i może nim w pełni zarządzać.
Jakie cechy wyróżniają alarmy bezprzewodowe Ajax?
Systemy alarmowe Ajax są zintegrowane ze wszystkimi platformami używanymi w firmach ochrony, więc mogą być podpięte pod każdą firmę, która świadczy tego typu usługi.
Łatwość konfiguracji tego systemu, przejrzystość dla klienta jest bardzo istotna. Aplikacja jest przyjazna użytkownikowi, więc nie trzeba kończyć wyższej szkoły, żeby obsługiwać nasz system.
Kolejna rzecz to szybkość działania. Nie ma szybszej aplikacji na rynku, a wszystkie informacje o tym co się dzieje z systemem, są dostarczane w czasie rzeczywistym. Natomiast alarmy dochodzą do stacji monitorowania w czasie poniżej 0,15 s, jeżeli taki system jest podłączony do platformy firmy ochroniarskiej.
Czy urządzenia w alarmach bezprzewodowych Ajax są skalowalne i kompatybilne wstecz?
Tak staramy się, żeby wszystkie sprzęty zakupione przez klienta miały możliwość obsługi nowych elementów. Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń sprzętowych wynikających z postępu technologicznego, jaki zaszedł od 2011 roku. Niektóre urządzenia nie będą obsługiwane przez starsze centrale, ale klient zawsze ma możliwość wymiany jednostki centralnej, która ten problem rozwiąże.
Jak to wygląda pod względem kosztów. Czy da się dostosować system alarmowy do budżetu każdego klienta?
Ponieważ system składa się z różnych urządzeń, można go rozbudowywać tzw. systemem gospodarskim. Możemy mieć tzw. StarterKiit, czyli coś co jest na początek niezbędne – hub, dwa czujniki, które wykrywają ruch i otwarcie drzwi i do tego zestawu możemy kolejno dodawać poszczególne elementy, wzbogacając go w stosownym dla nas czasie. Klient może budować tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu, rok po roku, aż powstanie optymalny system. Nie trzeba kupować wszystkiego od razu.
Czy istnieją jakieś zalecenia dotyczące przeglądów, konserwacji Waszych alarmów bezprzewodowych?
Jeżeli chodzi o dostęp do systemu to korzystamy z aplikacji więc jest on 100% w każdym momencie dostępny. Klient ma informacje w czasie rzeczywistym czy ma zareagować, czy ma wymienić baterie, czy są problemy z zasięgiem radiowym, czy ma problemy z GSM, czy ma problem z Internetem. Każde zdarzenie, które może wpływać na funkcjonowanie systemu jest w czasie rzeczywistym monitorowane i przekazywane poprzez aplikację do klienta, upoważnionych osób lub do firmy, która może taki system obsługiwać np. do firmy ochroniarskiej. Wszyscy uprawnieni są informowani w jakim stanie jest system, więc nie trzeba do niego jeździć tylko można go sprawdzić zdalnie w każdym momencie. Klient oczywiście wie o kontroli bo jest powiadamiany w aplikacji. System jest transparentny. Jedyne co trzeba mieć to dostęp do telefonu i Internetu. Oczywiście jak każdy system, który pełni funkcję ochrony, powinien być okresowo sprawdzany przez uprawnione osoby zdalnie lub na miejscu instalacji.
Czy są jakieś wady alarmów bezprzewodowych?
Ja bym nie nazwał ich wadami, to raczej realia. Oczywiście jest to rozwiązanie oparte o chmurę, więc jeśli mam telefon to łączę się z chmurą a nie z centralą. Zatem jeśli cokolwiek dzieje się z chmurą, a prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji jest bardzo małe, to w tym momencie zostaje mi tylko lokalne zarządzanie tym systemem w kontekście radiowym. Oczywiście taka możliwość jest – możemy mieć pilota do uzbrojenia i rozbrojenia, jeśli nie mamy dostępu do aplikacji. Można zatem uznać, że minusem jest chmura, choć ja bym powiedział w drugą stronę, że chmura to najbardziej pewne rozwiązanie dookoła nas. Wszyscy przełączają się na takie rozwiązanie, bo ono daje nam szeroki dostęp do systemu. Drugi słaby punkt to dostęp do Internetu. Bez niego nie mamy dostępu do aplikacji i nie możemy zarządzać systemem. Z drugiej strony, gdzie nie ma teraz dostępu do Internetu?
Ale jesteście przygotowani na taką ewentualność?
Tak, oczywiście. Sam system działa w oparciu o komunikację radiową więc tutaj mimo, że nie ma Internetu alarm działa, hub i czujniki można rozbroić za pomocą klawiatury albo pilota, więc klient nie ma problemu, żeby uzbrajać i rozbrajać system, natomiast nie ma możliwości zmiany ustawień i innych elementów dopóki nie powróci Internet.
Czyli ciągłość działania systemu jest zachowana w każdych warunkach?
Tak. Naszym atutem jest to, że nasze alarmy bezprzewodowe mają możliwość bezpośredniej komunikacji ze stacją monitorowania firm ochrony po uniwersalnym protokole SIA DC-09. Jeśli hub jest tak skonfigurowany ze stacją monitorowania, że wysyła informacje bezpośrednio do niej z pominięciem chmury, to klient niezależnie czy ma do niej dostęp czy nie, jest chroniony – w zależności jaką ma umowę z firmą otrzymuje wsparcie poprzez uzbrojone grupy mobilne.
Jakie jeszcze korzyści oferują firmom alarmy bezprzewodowe Ajax?
Automatyka jest ważna, ale bardziej istotne jest sprawniejsze i bardziej świadome zarządzanie ryzykiem.
Druga kwestia to wymierne oszczędności związane ze zużyciem energii w firmie. Nasze systemy pozwalają na kreowanie scenariuszy, które np. dzięki wykorzystaniu inteligentnych włączników świateł czy gniazdek powodują, że przy kliknięciu „uzbrój” możemy wyłączyć wszystkie włączniki świateł, wszystkie gniazdka. Jeżeli w firmie nikogo nie ma to nie musimy konsumować energii na zostawioną ładowarkę w kontakcie, czy inne urządzenia w trybie stand by, a oszczędności sięgają rzędu kilku tysięcy po zainstalowaniu systemu alarmowego i inteligentnych urządzeń.
Dziękujemy za rozmowę.
Firma AKOM jest bezpośrednim dystrybutorem urządzeń firmy Ajax. Chętnie wykorzystujemy je w swoich instalacjach. Nasi doradcy pomogą Ci dobrać odpowiednie do Twoich potrzeb rozwiązanie. Zapraszamy!